вторник, 6 мая 2014 г.

КАК ПОМОЧЬ СВОЕМУ РЕБЁНКУ

як допомогти
СВОЄМУ МАЛЮКУ

http://www.detkityumen.ru/media/forum/1183740612.jpgЕтапи роботи з дитиною проходять в жорсткій послідовності, яку не можна порушувати. Переходити на наступний етап можна лише після того, як освоєний матеріал попереднього.

Проте це не означає, що при виявленні мовного недорозвинення в 6 або 7 років треба опустити руки. У будь-якому випадку спеціальні заняття матимуть позитивний вплив на мову і особу дитини, якщо носитимуть систематичний і направлений характер. Тут представлений перший етап формування мовної діяльності у дітей, що мають лепетну мову.
Для яких категорій дітей можна застосовувати пропоновані методи?

Це діти раннього віку (від народження до трьох років). Це діти після 3 років, що мають грубе мовне недорозвинення, яких інколи називають безмовні діти. Лепетні слова - слова, що складаються з одного - трьох однакових складів, наприклад: баба, па (палиця), ляля (лялька) і тому подібне Вживання лепітних слів характерне для дітей першого року життя.
Звуконаслідування – слова, побудовані на основі наслідування природному звучанню предмету, наприклад, няв (кішка), пі-пі (мишка), бі-бі (машина) і ін. Подібні звуки наслідування характерні для мови дітей на початкових «етапах» становлення мови (приблизно до 1,5-2 років).



Як формується мова дитини
N
Форма мовлення
Приблизний вік появи
1.
Інтонує крики(Ви можете розрізняти крики задоволення та незадоволення)
1-2 місяці
2.
Гукання, гуління. (Дитина повторює за вами чи самостійно вимовляє окремі склади, ніби грається з ними)
1,5-3 місяці
3
Лепет (Дитина повторює за вами і сама вимовляє щось схоже на слова, на те, що складається з однакових складів)
4-5 місяців
4.
Лепетні слова (Дитина використовує в мовленні "мову няньки": слова складаються з двох-трьох відкритих складів (ляля, тата, кука тощо) багато звуконаслідувань (би-би, гав-гав)
8 місяців – 1 рік і 2 місяці
5.
Двослівні речення (Дитина, спілкуючись з вами, поєднує два слова, наприклад: дай пі (дай пити), тато ні (тата немає вдома) тощо
1рік і 6 місяців – 2 роки і 2 місяці
6
Активний ріст словника (Дитина запитує, як це називається)
1,9 року – 2,6 року
7
Поява граматичних форм слова (Дитина змінює слова в мові за числами, родом, відмінком тощо)
2,4 року – 3,6 року
8
Словотворчість (Дитина "придумує" свої слова, але при цьому використовує закони рідної мови)
2,6 року – 3,5 року
9
Дитина промовляє свої дії, коли вона сама грається з іграшками чи зайнята ще якоюсь справою
2,6 року – 3,6 року

Ознаки благополучного розвитку мови у дитини:
• Фізичний розвиток дитини відповідає віку.
• У дитини немає жодних неврологічних захворювань.
• Дитина активно спілкується зі знайомими і рідними і соромиться розмовляти з незнайомими людьми.
• Дитина охоче повторює за вами все, що чує.
• Дитина активно вирішує свої проблеми за допомогою мови.
• Дитина вслуховується в свою мову і прагне виправити свої помилки сама.
Ознаки неблагополучного розвитку мови у дитини
• Дитина розвивається із затримкою.
• Дитина перенесла важкі захворювання.
• У дитини є неврологічні захворювання.
• Дитина неохоче повторює за вами слова і пропозиції.
• Коли дитина чує прохання "Повтори" або "Скажи це ще раз", вона мовчить, зціпивши зуби, або поводиться так, неначе вона Вас не чула.
• Вона вважає за краще вирішувати свої проблеми самостійно, не звертаючись до вас, по допомогу («самостійна» дитина).
• Дитина однаково активно спілкується із знайомими і незнайомими людьми.
• Дитині байдуже, чи розуміє її хтось. Вона говорить лише їй зрозумілою мовою. На зауваження "Скажи ще раз краще» не реагує.
• Мова дитини значно відстає від рівня розвитку мови його однолітків.
Якщо ви виявили хоч би одну ознаку неблагополучного розвитку мови дитини, це означає,що вашій дитині необхідна допомога!


Заняття треба починати якомога раніше
Необхідно підкреслити, що тут і надалі ми розповідаємо про дітей з нормальними руховими функціями, нормальним фізичним слухом, в яких є затримка темпів мовною розвитку. Необхідно відзначити, що ще ефективніше можна керувати процесом опанування мови в ранні строки, починаючи з одного року, коли у дитини мають з'явитися перші лепетні слова. В цьому випадку з'являється можливість «співпасти» з природними термінами формування мовлення і уникнути вторинних нашарувань. Чим раніше ви звернете увагу на рівень розвитку мови вашої дитини, чим раніше ви надасте їй допомогу, тим ефективнішою вона буде.



Комментариев нет:

Отправить комментарий